torsdag 9 juli 2015

Sommarfest!

Ojoj vilken lyckad fest vi hade igår! Både mannen och jag känner oss jätteglada! Och vilket tur vi hade med vädret.
Regnet vräkte ner mest hela dagen. Men 17:00, då folk började anlända, så sprack det upp och blev strålande solsken.



Vi dukade långbord ute på altanen till tjugo personer.
Här var det mer eller mindre som "Vårt stora feta grekiska bröllop" .
Älskar när vi kan träffas allihopa och bara ha det trevligt tillsammans.
Det mest fascinerande är att det fanns hela sju olika nationaliteter representerade. 
Frankrike, USA, Syrien, Colombia, Bolivia, Chile och Sverige.
Jag älskar min familj och jag känner mig RIK!
Vi ÄR alla världsmedborgare på vår jord





OMTANKE OCH OMSORG är viktiga förutsättningar för en lyckad fest.
En medvetet komponerad meny förhöjer både feststämning, samvaro och trevnad.
Vi bjöd på svenska smaker... tunnbröd, kaviar, dill, krusbär, äpple, färskpotatis, pepparrot, herrgårdsost, jordgubbar och rabarber.






Som välkomstdryck bjöd vi på Sangria alternativt krusbärsläsk. Tunnbrödsnittar med gräddfil-kaviar-dill-rödlök smakade bra till det.
Därefter dukade vi upp med Ernsts potatissallad till rostbiff, gräddfilssås med riven pepparrot, jättelimpa Le vain, en stor bit herrgårdsost och en brietårta.



Full rulle överallt...


Tittut från lekstugan...


 Vi hade det lika mysigt inne som ute... finns det hjärterum så finns det stjärterum.


Till kaffet fick vi slänga in dynor och allt på borden för helt plötsligt kom regnet igen och en rejäl åskknall.
Min ljumma jordgubb- och rabarberpaj med gammaldags gräddig vaniljglass smakade bra inomhus.




Jag är så otroligt tacksam för vår fina sammanhållning i familjen.
Det är värt mer än flera miljoner... så värdefullt.

Må solen lysa på dig var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Ååååh, underbart! : )

Channal sa...

Ja, vi fick en fantastisk dag!

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Man måste vara mätt innan man tittar in på din blogg. :)
Så mycket gott att äta, vackra blommor och trevlig samvaro.
Du har verkligen en stor familj.
Kram!!

Channal sa...

Älskar min stora familj och nu blev jag hungrig :-))

KRAM!!

Mamma C sa...

Finns inga bättre kalas än när hela sin stora älskade familj samlas. Mycket gott ni bjöd på och den potatissalladen är god.
Vi tar med oss bara våra barnbarn till Spanien. Men inte minstingen ännu, han får vänta några år till.
Kram Mamma C

anettan sa...

Vilken härlig fest och skönt att ni kunde sitta ute och äta i alla fall. Kram Anette

Anonym sa...

Vilken underbar, härlig blandning av vackra människor! Det är framtiden,
då vi alla kan komma tillsammans och ha trevligt tillsammans. Det här
måste var det mest upplyftande blogginlägg jag nånsin läst.

Maten och dukningen plus den vackra omgivningen gör det hela perfekt.
Värden och värdinna kan verkligen vara stolta.

Ruth i Virginia

Channal sa...

Visst är det kul! En stor familj är en rikedom och du har många barnbarn! Så himla mysigt att åka iväg med dem på semester. Klämmigt av er att göra det!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen tur att solen sken ett par timmar!

KRAM!!

Channal sa...

Hej Ruth! Vad glad jag blir att tycker det! Det är verkligen upplyftande att ha så många fina o vackra människor inom familjen. Jag älskar verkligen det!

Mannen och jag hälsar så mkt o tackar! KRAM!!

Home2tiny sa...

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser alla bilder på din fina familj. Att träffas, skratta, prata och umgås tillsammans är en rikedom för både hjärta och själ. Ha en mysig helg fina Anna. Kramisar Tina

Channal sa...

Visst är det Tina! Den finaste rikedomen. Mysig helg till dig med. KRAM!!

Unknown sa...

Så härligt ni har haft det! Och vilken god mat!!!
Kram Stina

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!
Ser verkligen mysigt, varmt och härligt ut!
Finns absolut inget bättre, inget som gör en lyckligare än bra relationer med sin familj, Underbart!
Och du, maten! Ser jättegott ut!

Kramar Anncathrine

Channal sa...

Tack! Det var jättetrevligt o lyckat!

KRAM!!

Channal sa...

Precis! Bra relationer till sin familj åt alla håll o kanter är det bästa!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Härligt! Ja, här sitter vi också i trädgården och äter frukost , solen strålar från en klarblå himmel, vi skulle få regn hela dagen idag !!!
Kram

Anonym sa...

Lyckad fest & underbara foton ♡ ...
Ha det så gott!

Channal sa...

Inget regn! Bara blå himmel!! Älskar't! Fin dag... KRAM!!

Channal sa...

Tack! Allt gott till dig med!

KRAM!!

Junitjej sa...

Vilken härlig sommarfest!

Channal sa...

Sommarfester kan vi ha många va! Det är alltid kul!

KRAM!!