söndag 30 augusti 2015

COLLECTION MÉDITERRANÉE♥

Ja, jag vet att sommaren mer eller mindre är slut men jag vill dokumentera Chanels sommar 2015.
Sommarens kollektion hämtade sin inspiration från soliga dagar vid Medelhavet... och vem kan motstå det?


Gabrielle "Coco" Chanel och den ryske balettdansören Serge Lifar... 1937.

När en ny kollektion kommer ut från Chanel makeup får jag världens HA-BEGÄR!
Måste stoppa mig själv och tänka till två, tre gånger. Behöver jag denna färg?!! Har jag inte någon liknande nyans?!!
Från sommarens makeup hamnade dessa älsklingar i min lilla samling... några av dem har jag visat tidigare.


  •  LUMIÈRE D'ÉTÉ ILLUMINATING POWDER Limited Edition. Sommarens solpuder som är formad till en vacker kamelia har jag använt dagligen... bästa köpet! Ger en varm solig lyster utan glitter.


  • ROUGE COCO SHINE färg 487 - AMOROSA Limited Edition. Fuktig skön konsistensen på Coco Shine. Inte alls lika torrt som ett vanligt läppstift. Den fina rosabeiga färgen är en perfekt nude-look på läpparna mot solbränt ansikte. 
  • STYLO EYESHADOW färg 117 - AZULEJO Limited Edition. En läcker turkosblå ögonskugga som jag använder försiktigt. Vill inte se ut som Agnetha Fältskog 1973!


  • LE VERNIS färg 707 - MEDITERRANÉE. Krämigt härligt nagellack. För tio år sedan var det bara fransk manikyr som gällde. Tycker det är kul och snyggt med dagens lite kortare naglar i roliga färger!


  • STYLO YEUX WATERPROOF färg 997 - ORCHIDÉE Limited Edition. En matt lila eyeliner som sitter inne i ögat hela dagen. Lite vild och kul look som passar mina grönblå ögon.
  • LÈVRES SCINTILLANTES färg 447 - ROSE PARADIS. En sommarfest utan rödlackade läppar är ingen riktig fest =) Chanels lipgloss är högblankt och sitter lääääänge!


Jag älskar denna look!

Om jag bara kunde räkna ut hur man poserar med händerna från ansiktet på ett sätt som inte gör så det ser ut som ET-fingrar. 
Hur gör modellerna? Jag har ingen aning!

Kram till alla... Anna
(bilder lånade från nätet)

Inga kommentarer: