fredag 9 oktober 2015

Allt har sin tid...


Ja, så är den här igen kylan! I onsdags tog jag på mig strumpor för första gången sedan april.
Sommaren känns plötsligt väldigt avlägsen och längtan infinner sig efter varma klippor och svalkande hav.


Varje årstid har sin tjusning och hösten är enormt vacker när solen skiner på de sprakande höstträden!
Hösten är vemodsfull. Våren är upprymd och min favoritårstid.
Men hösten inger mer ett lugn... och det gillar jag!
 Dimmorna ligger täta på Bråviken om morgnarna... det är tyst och lite mystiskt.


Sen kan jag tycka att det är skönt att få vara lite deppig och känna viss tröstlöshet på hösten. 
 Den är ju det tydliga beviset på att sommaren är slut!


Visst är det en speciell känsla att plocka sina egna äpplen och sen känna doften av nygräddad äppelpaj i hela huset.


Och Chanels höstmakeup finns nu ute i butik och de har verkligen fångat upp höstens kulörer... så snyggt!
Svala varma toner i brunt, koppar, mossa, rost och äppelrött.


Åh så mycket läckert... vill ha!
Helt plötsligt längtar jag efter brunsotiga ögon, bärigt röda läppar, bylsiga tröjor, sköna sjalar, läderboots och långa höstpromenader med lilla Frank i vagnen och Teddy i kopplet. Lycka!

Önskar en magiskt vacker helg till Dig och Mig!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

20 kommentarer:

Annika sa...

Jättevackert, där vid Bråvikskanten! Jag är ingen höstälskare (som tur är eftersom jag inte har någon höst alls här..) men jag kan sakna frostbettet i luften, färgerna, kläderna och höstmaten ibland. De är fina! Kram.

anettan sa...

Jag älskar vårt växlande klimat. Varje årstid har sin charm. Kram Anette

No34 sa...

Älskar faktiskt oktober, innan mörka november kommer... Så nu njuter vi av ett färgsprakande fyrverkeri av oktober månad!
Fredagskram från Kate

Unknown sa...

Älskar oktober, tycker det är årets mest dramatiska månad. Med alla färger och har vi tur och får sol då är det ett skådespel i naturen. Jag tycker också att det är lite skönt att få ta på sig kläder och gå ut och inte behöva vara soligt glad hela tiden. På hösten kan man få kura ihop sig lite och vara lite skönt inåtvänd. Men alla årstider har sin tjusning. Bara det inte är för kallt.
Trevlig helg!
Kram
Maria

Channal sa...

Idag, nu på morgonen är det alldeles vitt av frost ute. Vackert! Du skulle gilla det!

KRAM

Channal sa...

Håller med! Kul med omväxling!

KRAM!!

Channal sa...

Jag gillar september och oktober jättemycket! Rogivande och vackert. Det inger ett lugn.

KRAM!!

Channal sa...

Håller med, bara det inte är för kallt o rått! Den råa kylan som går genom ben o märg kan vi vara utan. Oktober är som en varm nallekram.

KRAM!!

Mamma C sa...

Så himla vackert det är vid Bråviken. Jag är ju en sommarmänniska så strumpor har jag haft ett tag nu. Här var det frost i morse. Men det är bara att bylsa på sig när man ska ut och jobba i trädgården.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C

Channal sa...

Bråviken är vacker! Byter skepnader varje dag. Idag när jag vaknade var det vitt av frost ute. Vackert men kallt! Blir trädgårdsarbete här också. Pelargonerna måste in!

KRAM!!

Unknown sa...

Vilka fina bilder och härligt smink!
Har mailat dig ang din fråga. Kram Stina

Channal sa...

Vad bra! Tack!

KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Vilka underbara bilder du delar med dig av. Jag njuter också av hösten och tror faktiskt att det är min favoritårstid. Naturen spelar liksom sitt requiem innan den går in i sin slutliga vila för att ge plats åt sådant som skall födas på nytt till våren. Liknar livet i många aspekter. Tid för eftertanke och lung.

HA en fin dag!

Kram Anneli

Channal sa...

Tack! En tid för eftertanke och lugn. Precis så känner jag också. Idag skiner solen också. Så vackert ute.

KRAM!!

Kakaobönan sa...

Hösten borde ju vara min årstid med tanke på att jag är född då men nej, föredrar helt klart vår och sommar. Jag kan absolut tycka om hösten också. Gillar alla fina färger i naturen och att det är mer "tillåtet" att sitta inne och mysa. En brasa, en kopp te, en gosig filt och en bra film eller tidning/bok är ju hur mysigt som helst.
Hoppas du haft en härlig helg med bebisgos och promenader i det underbara vädret!
Kram Pia

Annika sa...

Vilka vackra bilder.
Älskar hösten, just för att den är så lugn och kravlös. Brukar inte sakna sommaren alls då hösten kommer, men det beror ju också på att vi har så långa somrar hos mig ändå. Vemod kan vara nödvändigt det också. Tycker att Tove Janssons Höstvisa är SÅ mitt i prick vad gäller hösten.
Vet att många tycker illa om hösten eftersom den ofelbart leder till vintern.
Själv skulle jag absolut inte palla att leva på en plats där det råder evig sommar. Sådana ställen går fetbort för mig. Skulle jag bo så skulle jag bli deppig, riktigt deppig. Nej, jag måste ha fyra klara årstider för att må bra.
Stora kramar från mig!!!

Channal sa...

Tack, helgen har varit jättebra och hoppas du får en riktigt fin födelsedag idag!

Puss o Grattis! KRAM!!

Channal sa...

Tack! Höstvisan är en favorit. Så vacker och mittiprick som du säger. Varje årstid har sin tjusning men jag önskade att sommaren var mycket längre.

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Men åh vilka härliga höstbilderkram Diana

Channal sa...

Tack! Det är vackert ute nu! KRAM!!