lördag 24 oktober 2015

Chanel Rouge Noir...


Detta svartröda vampiga nagellack Rouge Noir är kultförklarat precis som Uma Thurman i Pulp Fiction.


Mia i Pulp Fiction med målade naglar i Chanels Rouge Noir, från 1994

En av mina absoluta favoritfilmer. Fruktansvärt grym och rå men en otroligt snygg film.
Vem älskar inte dansscenen med Uma Thurma och John Travolta. How cool!
Jag köpte hela kittet, då 1994... mörk page, Rouge Noir på naglarna, vit skjortblus och svarta byxor.


Det är första gången som Chanel har den här nyansen i en kollektion.
Det är för att fira 20-årsjubileumet av det svartröda nagellacket Rouge Noir som kom ut 1995. Ett år efter filmen.
Längtar efter Chanels julkollektion Rouge Noir Holiday 2015. I USA heter kollektionen Vamp Attitude


Rouge Noir/svartröd var en av Coco Chanels favoritfärger efter svart och rosa. 

On my radar - New in beauty!

Älskar ögonskuggspaletten i pärlemorosa, gråbrun, rouge noir/svartröd och guld.
Puderrouget är mer som Tingelings glitterstoft. En flortunn superfin highlighter.
Vem vill inte glittra lyxigt till jul i djupt varmröda färger... vampigt och glammigt... Oh lala!


Hur tjusig och dramatisk är inte denna julkollektion... 


Sen har jag gått och sneglat på den här mörkröda prickiga draperade jerseyklänning från Gant. 
Visst skulle den passa mig till jul och sen Chanels makeup Vamp Attitude. LER =)


Fredagsbuketten blev vita höga astrar i vasen Äng.



Nu har jag plockat fram nagellacket Rouge Noir från mina gömmor.
Kommer även ett läppstift och en ögonskugga i samma färg till jul.



Kvällens coolaste twist... Love it!


Bara två månader till julafton... november kan vi hoppa över! 
Önskar dig min kära läsare en toppenkväll!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

anettan sa...

Ja tänk bara två månader kvar till julafton, det går fort nu. Riktigt snyggt lack, det mörk röda. Trevlig helg. Kram Anette

Channal sa...

Snart glöggmingel och glitterdekorationer. Kul det blir❤️

KRAM!!

Mamma C sa...

Jisses vad fort tiden går. Gillar den färgen skarpt på nagellacket och klänningen var jättesnygg.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tiden springer iväg! Tur vi har haft en sån varm och vacker höst! Vet inte vad vi ska med november till! En resa kanske :-)

KRAM!!

åse sa...

Klänningen wao så snygg, den skulle kunna få flytta hem till mg Kram Åse

dianasdrömmar sa...

Ursnyggt gillar verkligen rouget kram Diana

Channal sa...

Eller hur! Snart hänger den i min garderob.

KRAM!!

Channal sa...

Visst är det ursnyggt!

KRAM!!