söndag 29 november 2015

Go'kväll alla vackra själar!

 En trött Anna tittar in och önskar er en underbar fin första advent! 



Nu har vi fått det lite adventsfint här hemma. Stjärnor och ljusstakar har kommit fram


 Första advent blev en lång dag...
Vi började med brunch på Lingonfabriken.
Ja, det var en stor brunchbuffé... så det blev som ett litet julbord.
Mätta, glada och varma gick vi därifrån till Värmekyrkan för att gå på julmarknad.




Kände igen flera av dem som stod och sålde på julmarknaden... som Sofi från Vågskvalp.
Köpte världens sötaste små tomtar med magnethänder från danska Maileg av henne. Se dem HÄR!


När mörkret föll tändes det första adventsljuset på världens största adventsstake (Värmekyrkan) till Campuskören. 
Det var så vackert och stämningsfullt.


Ett stenkast från Värmekyrkan ligger vackra Louis De Geers konserthus.
Där avslutade vi kvällen med en härlig färgsprakande show för att hylla musiklegenden Frank Sinatra 100 år! 



Artisttrion Christer Sjögren, Kristin Amparo och Andreas Weise tillsammans med Sandvikens Big Band förenades i sin kärlek till storbandsmusiken och till en rad odödliga hits, som My Way, New York, New York och I’ve Got You Under My Skin.
Det var en medryckande afton av yttersta toppklass.



Självklart bjöd de även på ett julmedley. Så nu har julkänslan börjat komma fram hos mig.
Men nu ropar kudden mitt namn och jag kommer somna med ett leende på läpparna.
Nattinatti till dig min vän... hoppas vi ses imorgon!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

15 kommentarer:

anettan sa...

Vilken trevlig adventstake du har. Trevlig måndag. Kram Anette

Channal sa...

Tack! Hoppas bara godiset ligger kvar till jul.

KRAM!!

Annika sa...

Så mysig helg du verkar ha haft. Stämningsfullt att vara i kyrkan och vad härligt med en så stor adventsstake på kyrkan. Vi måste kolla upp var det är några julkonserter i kyrkorna här i stan, jag tycker det är så fint med dem nu i jultid. Man får verkligen julstämning då. Ha en fin dag. Kram Annika

Anonym sa...

Waooooooo så mysigt & fiiint ♡ ...
Hihi gillar de där rosa svamparna gottegottit/Kram

Anonym sa...

Hm...sorry ♡ är ett sött hjärta men vissa bloggar visar inte :(

Annika sa...

SÅ underbart med storband. DEN konserten hade jag älskat.
OCH du, vad coolt med godis i adventsstaken. Snyggt och annorlunda!!
Julmarknad. SÅ mysigt!!
Kramar!

Channal sa...

Tur att det finns så mycket mysig julstämning nu när vädret är så trist! Jag behöver det!

KRAM!!

Channal sa...

Jag ser dina hjärtan! Så fina! Ja, hoppas godiset får vara i fred.

KRAM!!

Channal sa...

Jag gillar jättemycket storbandsjazz... klassiskt tjusigt och medryckande! Tack! Brukar ha polkagrisar i adventstaken men i år blev det svampar =)

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Den där adventsljusstaken med godis var häftig. Synd att du inte kan vara med i en FB-grupp för USA-boende där man börjat visa sitt adventspynt. :)
Gillar verkligen Värmekyrkan och ljusen där.
Hemma i mitt barndomshem spelades det mycket storbandsjazz eftersom båda mina föräldrar gillade den sortens musik. Tycker också att det är trevlig musik.
Kram!

Hanna sa...

Det låter verkligen som en härlig dag/kväll!

Channal sa...

Tänk om jag hade åkt till USA som ung. Vem vet vad som hade hänt då :-)

Visst är det fint med Värmekyrkan som en stor adventstake! Storbandsjazz har gillat i många år. Minns de gamla svartvita filmerna från 40-50-talet! Frank Sinatra som sjöman... Löööv film!!

KRAM!!

Channal sa...

Det blev en superfin dag!

KRAM!!

Unknown sa...

Underbar advent till dig kära Anna!
Kram
Maria

Channal sa...

Detsamma till dig Maria!

KRAM!!