söndag 13 mars 2016

Dagens soundtracks...


Ace Wilder var den äldsta artisten igår på Mellofinalen. Hela 33 år gammal!! Nä, hon är inte gammal.

Tycker Mello var svår i år. Jag hade ingen direkt favorit eller någon självklar vinnare. 
Men när jag såg hela konceptet tyckte jag Ace Wilder var bäst. Lite ny, cool funkig danslåt.
Hon fick mig att skänka ett litet bidrag till radiohjälpen i alla fall.

   


 Sen gillade jag Oscar Zia, en mäktig stark låt med ett budskap.

   


Söta  Frans blott 17 år gillade jag också... en jättefin låt som jag bara gillar mer o mer. Lite som Coldplay.
Mina topp tre blev precis som den internationella juryns topp tre.



Frans var lite ute i blåsvädret... hans bidrag var för lik Matt Simons "Catch & Release".
Visst är de slående lika varandra... men inte fullt ut. Jag bara älskar den här låten. Så skön!


Lite rädd att Frans inte håller hela vägen. Att han går samma väg som Anna Bergendahl 2010. 
Men nu får vi hålla alla tummar och tår! Heja Frans! Hoppas Hoppas! Ja, rätt låt vann!


Såg du finalen på Melodifestivalen? Vann rätt låt?

Kram till alla... Anna

20 kommentarer:

Annika sa...

Nej, ingen melodifestival för mig. Känns lite konstigt. Jag minns tiden när man praktiskt taget kunde alla bidragen utantill efter någon vecka. Om jag var i Sverige skulle jag nog slå på den (ibland har jag sett den internationella om jag råkat vara i Europa - med TV - när den visas).
Kram.

Channal sa...

Blir nog lätt så när man inte bor här. Här hemma går Mellon inte att undvika den =) Det har blivit en jättegrej tillskillnad mot 70-, 80- och 90-talet. Jag minns 70-talet och 00-talet bäst!

KRAM!!

anettan sa...

Jag tyckte Frans var bra. Många av bidragen var bra. Molly gillade jag. Kram Anette

Channal sa...

Då van ju rätt låt =) Jag brukar tycka att den svenska finalen är bättre än den stora europeiska.

KRAM!!

Miss Marie sa...

Vi kollade in finalen, orkar inte alls med alla deltävlingar, där finns det så mycket dåligt! Dåligast igår var Bada nakna, "du och jag ska fucka loss!" och det där går barn runt och sjunger på?! Nä, känner mig som världens äldsta moraltant, men jag har nog bott utomlands för länge för att tycka det är ok! Annars gillar jag Frans. Lite annorlunda! Human med Oscar Zia kändes alldeles för lik Måns, både sång, artist och scenografi, så jag är glad att den inte vann. Frans kanske inte vinner, men bra låt är det iallafall!

Miss Marie sa...

Förresten, förra året var det ju stort ståhej kring Heroes och att den var lik en låt med David Guetta. Tror det är svårt att hitta musik som inte påminner om annan musik!

Channal sa...

Precis, visst är det så. Tycker att man redan har hört de flesta bidragen flera gånger tidigare. Som bla Panetos och Martin Lindwalls låtar. Blir trist! Ace Wilder var helt ny och häftig tycker jag.

Channal sa...

Bada nakna är inte kul! Kommer säkert bli en sommarplåga! Du är ingen moraltant. Det är sunt att reagera. Vi pratar om det i skolan. Inte trevligt!! Vi tyckte att Molly var lite för lik Loreen. Rätt låt vann, förutom att jag ringde på Ace Wilder =) Ville bidra lite till radiohjälpen.

KRAM!!

No34 sa...

Nej, ingen mello igår då jag var på "tjejfest". Men Frans gillade jag, och hoppades på honom!
Söndagskram från Kate

Mamma C sa...

Såg inte mello igår heller. Jag såg på Beck istället. Men Jag gillar Frans låt. Men om den är ett bra bidrag till stora tävlingen vet jag inte.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tjejfest o ingen mello! Hur fixade ni det :-)) Frans gillar jag med!

KRAM!!

Channal sa...

Jaha så ni väljer Beck inställer! Jag är en schlagernörd så det finns inte på kartan att missa det :-)) Vi får se hur långt Frans går.

KRAM!!

Home2tiny sa...

Jodå jag såg mellon och jag håller med dig, svårt i år, ingen direkt "vinnarlåt". Min favorit var faktiskt Boris René med "Put Your Love on Me" men det gick ju sådär.....
Ha nu en härlig start på veckan vännen. Kramisar Tina

Sweet Pea sa...

Rätt låt vann. Och vilken låt det än hade blivit av de svenska bidragen så var/är det ingen som kunde stå sig i ESC och vinna. Det är bara hålla tummar att han kommer tillräckligt högt upp så vi inte behöver kvala in nästa år.
Önskar dig en fin start på veckan.
Kram Petra

Unknown sa...

Svår mello i år. Men helt ok låt vann. Jag gillade Boris och Panetos bäst men men man kan inte alltid få som man vill.
Kram
MAria

Channal sa...

Det var svårt! Röstning var väldigt jämn också. Men kul underhållning. KRAM!!

Channal sa...

Tycker oftast att den svenska finalen håller högre standard än den stora ESC. Jag gillar Frans! Ska bli spännande att se hur det går. Frans är mycket bättre än vad Anna var 2010.

KRAM!!

Channal sa...

Boris och Panetos var riktiga gladlåtar. Gillade dem jag med... kommer bli sommardängor =)

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Rätt låt vann! Tyckte absolut att Frans låt var bäst.

Kram

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Rätt låt vann! Tyckte absolut att Frans låt var bäst.

Kram