lördag 16 april 2016

Oviktigt vetande om mig!

Hej kära vänner!
Igår avslutade jag en intensiv arbetsvecka med en trevlig AW.
Jag och ett glatt gäng gick ut och åt gott och efter det blev det teater. Och nu tar jag helg!


Har blivit utmanad av Helena och Maria med bloggarna "Helenas enkla vardag" och "En kontorsråtta liv & leverne".

  • Vilken är din favoritglass?
Älskar sorbet och saknar isglassen Igloo Coca Cola.


  • Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Min döttrar och lilla barnbarn skulle få en slant. Jag skulle köpa nya vitvaror och nytt golv till köket. Renovera tvättstugan och nya utemöbler till trädgården. Överraska mannen med en resa. Sen skulle jag faktiskt köpa mig en Kelly bag... så det så!


  • Vilken är utan tvekan din bästa favoritserie?
Oj, oj jag är ju en serienörd! Stolthet och fördom, Sex And The City, House of Cards, Downton Abbey, Krig och fred, 30 grader i februari, Bron och Black is The New Orange. Men det bästa jag sett nyligen på Netflix är den brittiska gastkramande kriminalaren "Happy Valley" på sex avsnitt. Så bra och spännande! Missa den inte!


  • Hur hanterar du en situation om du är i ett stort rum med en massa folk du inte känner då det förväntas att man skall vara social? 
Hälsar och tittar folk i ögonen. Småpratar... är glad och trevlig.

  • Vad är du nöjdast med dig själv och varför? 
Mitt kreativa intellekt och empatiska hjärta =)

  • Hur länge har du och din partner varit tillsammans?
Wow, tänk i sommar blir det TIO år! Min stora kärlek

  • Om du hamnar i ett bråk hur hanterar du det, är du den som tar fighten eller som tar emot?
Jag väljer mina konflikter. Bråkar väldigt sällan... vill alltid bli sams efteråt! Är inte långsint...

  • Vad dras du till för bloggar, vad är viktigt på en blogg och vad skall finnas med?
Går loss på fina bilder. Är av naturen nyfiken på människor och världen.

  • Vem är den bästa programledaren på tv och varför?
Jag gillar Skavlan och Stina Dabrowski... men vem som är bäst vet jag inte. Gina Dirawi är proffsig!


  • Har du träffat någon kändis och pratat med, i så fall i vilken situation?
2014 var jag på ett stort bröllop på Hotell Tylösand. På kvällen träffade jag Per Gessle... pratade lite med honom och tog groupies. Såg även Hugh Grant! Se HÄR!


  • Vilken är den roligaste sporten att se på eller utöva? 
Jag gillar friidrott och redskapsgymnastik. De roligaste grenarna i skolan också!


 Utmanar dig som vill haka på!

Trevlig helg och kram till alla... Anna

22 kommentarer:

Unknown sa...

Igloo var så gott! :)
www.kathe.nu

Channal sa...

Eller hur Kate! KRAM!!

Home2tiny sa...

Alltid kul med listor och få känna bloggerskan lite bättre. Ja tack till en Kelly bag, om jag vinner storvinsten någon gång lovar jag att köpa två, en till dig och en till mig..... Tack rara Anna för dina ord om mina bilder blir så himla glad, vilken dröm det hade varit att få sälja mina bilder. Stor varm kram Tina

Channal sa...

TACK SNÄLL DU! En väska till mig =)) PUSS! Du skulle kunna sälja dina bilder lätt Tina!

KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Vad kul med AW.

Ja, tänk att det skiner igenom i din blogg att du är en enormt glad, pigg, trevlig och snäll människa.

Energin flödar liksom och det inspirerar.

Älskar dina vackra ljusstakar. Är det dem som heter Lilja?

Kram och ha en underbar helg!

Anneli

Hemma på Sjuan sa...

Så kul att läsa mer om dig. Nu påminde du mig om att jag fått den där utmaningen :) Kram Suss

Sallys hus sa...

Hallå där!
Å va kul att läsa lite "onödigt vetande" om dig...särskilt eftersom jag också gav dig den utmaningen för ett tag sedan...;)
En sån väska skulle inte jag heller tacka nej till..;)
Kram Katarina

Channal sa...

Tack rara du! Ljusstakarna heter Lilja. Visst är de vackra!

KRAM!!

Channal sa...

Vad kul! Då får jag veta lite mer om dig :-)

KRAM!!

Channal sa...

Jaha :-) Missade din utmaning! Får läsa ikapp lite. Den väskan och en klassisk Chanel-väska, ja tack!

KRAM!!

anettan sa...

Härlig start på helgen. Hoppas den fortsätter så. Kul läsning om dig. Kram Anette

Channal sa...

Lugn skön helg! Imorgon hoppas jag att solen skiner!

KRAM!!

Sweet Pea sa...

Såna här listor är roliga. Jag hänger på. Alltid roligt att få veta lite mer om bloggvännerna man följer.
Ha en superfin söndag.
Kram Petra

Mamma C sa...

Roligt med lite onödigt vetande om bloggvänner.
Kram Mamma C

Channal sa...

Kul! Då ska jag kolla in vad du skriver.

KRAM!!

Channal sa...

Haha eller hur =) Häng på vetja! KRAM!!

Anne-Marie sa...

Alltid roligt att få veta litet mer om sina bloggvänner. :)
Minns bilder från bröllopet och att du träffade Per Gessle.
Friidrott är kul!
Kram!

Annika sa...

Sånt här gillar jag!!
Jättemkt.
Jag går i gång på samma sorts bloggar dom du, PLUS att det måste finnas en nerv hos den som bloggar.
Och ja, jag gillar vad di ska göra med milen du ska vinna.
Svårt att välja ut serier på tv, finns ju så galet mkt bra. Speciellt numera!!
Vet du, jag snor nog listan, hihi.
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Visst är det kul med friidrott!

KRAM!!

Channal sa...

Ja vad kul Annika! Den listan vill jag se! KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Vilket roligt inlägg! Jättekul att få läsa lite mer om dig!
Instämmer i det där med Kellyväskan....

Kram Anncathrine

Channal sa...

Eller hur! En Kellyväska ska vi unna oss!

KRAM!!