torsdag 1 september 2016

En skön torsdag!

Idag efter jobbet umgicks jag med en 91-åring, en 21-åring och en snart ettåring.
Fyra generationer... lycka!!


Den här terminen slutar jag tidigt både på torsdagar och fredagar... så det blir torsdagar med Frank.
Mamma bjöd oss på lunch med utsikt över Bråviken. 
Ida, Franks mamma är genomförkyld så hon passade på att vila hemma hos sig.



Fikat efter maten tog vi på vår balkong... 


Och vi sjöng Franks favoritsång Imse Vimse spindel många gånger!


Imse Vimse spindel klättra upp för trå´n...


Ner faller regnet spola spindeln bort... Upp stiger solen torka bort allt regn...


 Imse Vimse spindel klättra upp igen!


Sen måste jag bara visa mina gigantiska paprikor som växer här på balkongen.


Hela tio stycken chilifrukter och minst 150 SÖTA supergoda tomater. 
Tomater plockar vi dagligen och de kan jag äta som ett äpple. Det är lyx!


Redan den första september och avslut på Sommar med Ernst.
Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Härliga torsdagar nu istället.
Kram mamma C

Channal sa...

Hoppas på många härliga torsdagar :-)

KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Mysigt ni har det! Och vilka grönsaker!
Kram Helén

Annika sa...

Så mysigt. Och vad härligt att din mamma är så pigg, så kul att få uppleva fyra generationer. En skatt för alla. Och wow vilka paprikor. Ha en skön fredag. kram Annika

Channal sa...

Jättemysigt!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen en skatt för alla att ha mina föräldrar!
Chili i fiskgrytan ikväll =)

KRAM!!