tisdag 13 december 2016

En trevlig och fägnande bjudning...


Igår var det dags för julbord med jobbet på Grand Hotell
En väldigt trevlig tradition som uppskattas av de flesta. 
Jo, det var gott men jag är ju lite kinkig... en finsmakare. Julbordet fick en svag trea av mig.
Tidigare har vi ätit julbord på Villa Fridhem och Wreta Gestgifveri.
Deras julbord har varit utsökta. Starka femmor till båda! 


Det bästa med julbordet igår var att jag mådde bra efteråt eftersom jag inte åt så mycket.
Ägghalvorna var färglösa och smakade NADA! Fast efterrättsbordet var ett litet lyft!





Vi fick en kall, skön och upplyst promenad till bilen... stan är vacker!


Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt att festen var till glädje även om maten var mer medioker. Ibland är det så.
Må så gott och kram till dig från mig
Maria

Annika sa...

Synd på det halvbra julbordet men bra att det var trevligt annars.
Ett riktigt fint julbord är en fröjd - ett halvdant lite jobbigare eftersom det blir mer bukfylla än njutning då. Jag brukar undvika att äta mig stoppmätt (på alla bufféer) genom att verkligen inte följa någon traditionsenlig kurs eller ta lite av allt i ordning utan istället bara äta mina favoriter - fisken, rökt och inlagd, mest - en del kallskuret, den godaste osten och sen efterrätterna ;) . Så kan man ju iallafall göra när man äter på restaurang utan att verka oartig.
Kram

Mamma C sa...

Håller med dig att stan är vacker.
Kram mamma c

Sweet Pea sa...

Ja det brukar vara lite si och så tycker jag med julborden. Men det är fint när det är uppdukat i alla fall.
Onsdagskram
Petra

Annika sa...

Trist med medioker mat. SÅÅÅ trist. Tur att du vet att du iaf får ett gott julbord på julafton.
Stan är iaf mkt vacker.
OCH månen bara så underbar!
Kram

Channal sa...

Vi väljer ut samma saker! Bara favoriterna! Godast i måndags var faktiskt ostarna och en citronpaj! Precis, vill inte vara oartig och jag sa inget på festen. Vi hade det jättetrevligt!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, det var jättetrevligt och kul att träffa gamla kollegor!

KRAM!!

Channal sa...

Fantastisk vacker! Älskar de stora granarna i rött o guld!

KRAM!!

Channal sa...

Det viktigaste är att träffas o ha trevligt!

KRAM!!

Channal sa...

Eller hur! Men mina kollegor är så trevliga så det gör inte så mycket. Men visst är det lite trist! Längtar till jul!

KRAM!!