tisdag 3 januari 2017

♥Redo för 2017 ♥

Som jag skrev i det tidigare inlägget kommer 2017 bli en start på något annat, något nytt som känns spännande för mig. 
När jag tittade upp på den stjärnklara natthimlen och såg nymånen och aftonstjärnan kände jag att 2017 kommer bli ett bra år.


Jag har jobbat på samma skola i 20 1/2 år. Det är en av Norrköpings största skolor. 
Mina första år där var det över 700 elever och 90 personal. 
Det var den stora babyboomen födda 1986-92 som gick i grundskolan då. 
Idag är det närmare 500 elever och vi är 60 personal. 

I mars efter sportlovet ska jag börja jobba på en liten byskola i Södermanland. Bara 20 min med bil från mig. 
Det är en enparallellig skola. Jag ska jobba på mellanstadiet i en åk.4 som har 27 elever. 
Vi är två klasslärare som delar på klassen och vi förfogar över två klassrum. 
Vi kan ha helklass, halvklass eller göra andra gruppkonstellationer som gynnar eleverna bäst. 
Klass 3 är 13 barn, klass 5 är 23 barn och klass 6 är 16 barn. Alla elever har en egen dator. 

Det bästa är att all personal, F- 6 och spec. vistas i samma arbetsrum. Alla vet namnen på eleverna. 
En stor skillnad från att jobba på en stor skola där man lätt blir anonym. 
Klart jag kommer sakna elever och några av mina gamla kollegor. Jag kommer hålla kontakten med de närmaste. 
Precis som jag har gjort med mina gamla som har bytt skola tidigare än jag.


Sen vill jag berätta om två ytterligare roliga händelser 2017.
När mannen och jag var på Korfu i somras firade vi tio år tillsammans. 
På just den dagen fick vi uppleva något vi aldrig tidigare har skådat.
Ett STORT RÖTT klot steg upp ur havet på den mörka himlen... det var makalöst vackert! 
Det var månen som steg upp ur havet. Alldeles RÖD och STOR! 
Vi bara stod och förundrades och tjusades. Ja, kära vänner detta var magiskt!
Vi satte oss ner vid stranden och beställde in en röd drink, en Strawberry Piña Colada.
Jag hade min röda sidenklänning på mig och vi var båda brunbrända och lyckliga.
Vi smuttade på den svalkande drinken, tittade på den röda månen och på varandra.
Just då bestämde vi oss... ja, vi ska äntligen gifta oss.
Vi hade planerat ett vårbröllop men det går inte. För den andra roliga nyheten är att mannen ska bli morfar. 
Theo ska få syskon i juni. Det ska bli jättekul! Blir svårt att flyga höggravid till Sverige i maj. 
Så det blir ett höstbröllop i stället. Vi håller på att planera ett bröllop i september.

I'm so excited!

Nytt jobb i mars, en ny liten människa kommer till världen i juni och så vårt bröllop i september!


Kärleksfulla kramar till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vad mycket roligt du har framför dig! Stort grattis till allt! :-D

Sahra sa...

Wow! Vilket år du har att se fram emot. Stort varmt hjärtligt grattis. Jag är så glad för din, för er skull.
Att gå från något stort till något mindre har jag ju också gjort. I dubbel bemärkelse. 30 år i offentlig verksamhet. Stora tungrodda organisationer till en liten stiftelseägd friskola. Häftigt. Man blir närmare verksamheten.
På det mer privata planet har jag ju också gjort en resa från stort till mindre. Kram på dig

Channal sa...

TACK o KRAM!!

Channal sa...

TACK fina fina Sahra! Det är bra att byta arbetsplats. Känns faktiskt riktigt kul o spännande. Men det var en stor ångest innan jag bestämde mig. Men nu känns det så rätt! Tänker på dig... önskar dig all lycka till!

KRAM!!

Razzy sa...

Åh va kul, 2017 blir verkligen erat år på många plan. Lycka till med nya jobbet. Kram Eva

Channal sa...

Tack Eva! KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Åh, Anna!
Så underbart! Jag sitter här med en liten tår i ögat och glädjeryser. Jag är så glad för din skull. Bröllop! Grattis! Och nya jobbet låter underbart. Vilket fantastiskt nytt år! Hjärtligt grattis.

Jag kommer ihåg den vackra bröllops tårtan som den blivande mamman i Frankrike hade på sitt bröllop...Hmm...men den innehåller kanske socker :-) Haha!

Kramar i massor, Anneli

Annika sa...

Stora roliga nyheter för 2017, Anna! Spännande med nya jobbet, fint med tillökning i familjen och underbart med bröllop också! Grattis till alltsammans!
Kram

Anonym sa...

Härliga nyheter stort grattis. Länge leve kärleken. Grattis till nytt jobb och bonus mormor. ��✨. Kram / Moa

Sweet Pea sa...

Men åh vad roligt. Grattis grattis grattis. Ni fick en signal där ;) Låter verkligen som 2017 har nytt spännande i bagaget åt dig.
Massor med lyckoönsknings-kramar till er båda
Petra

Kakaobönan sa...

YES!!! Massor av grattis till framför allt bröllopet men även till allt annat kul!
Är det närmare Nyköping du ska nu eller bilar du åt andra hållet?
Vi måste försöka boka in en dejt under våren, så länge sen sist!
Nu önskar jag dig så mycket lycka till med allt och det bästa av allt är att jag tror och hoppas vi får vara med på resan ;)
KRAM!

Channal sa...

Tack Moa! Kommer bli ett spännande år!

KRAM!!

Channal sa...

Tack Anneli! Det ska bli så kul o spännande! Haha sockret hoppar vi på bröllopsdagen. Den hjärt-tårtan med rosor var vacker❤

KRAM!!

Channal sa...

Tack Annika! Det kommer bli så mycket kul att se fram mot!

KRAM!!

Channal sa...

Tack Petra! Precis vad jag sa :-) den röda månen var ett tecken.

KRAM!!

Channal sa...

Tack Pia! Ska bli så kul med allt! Kommer jobba i Nyköpings kommun. Absolut en date vid Nyköpings hus. Denna gång kan vi inte gå vilse i den lilla staden :-))

KRAM!!

Unknown sa...

Åh, vad roligt och spännande år du har framför dig. Underbart att höra om bröllopet. Så fantastiskt, när kärleken frodas. GRATTIS!
Roligt med nytt jobb också, GRATTIS!
En ny liten människa i familjen, så underbart. GRATTIS!
Stora varma kramar till dig från mig
Maria

Channal sa...

Härligt att känna sig lika kär som för tio år sedan. Ska bli mysigt med ett litet barnbarn och spännande med en ny arbetsplats.

KRAM!!

Unknown sa...

Blev så nyfiken då jag såg ditt insta-inlägg att jag var tvungen att läsa här direkt.
Vad många roliga och härliga saker du har att se fram emot!
Önskar dig all lycka till med nya jobbet, vad roligt med ett bonusbarnbarn till och så bröllop! ❤️❤️
Det ska bli spännande att följa alla dessa tre händelser här på bloggen och instagram.
Stor kram

Channal sa...

Tack Yvonne! Det kommer bli ett spännande år som jag gärna delar med mig.

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Men så många roliga och positiva saker du har att se fram emot.
Grattis till alla!
Ibland bara faller allt på plats. :)
Kramar!

Channal sa...

Tack! 2017 känns underbart!

KRAM!!