måndag 13 februari 2017

Jackie på vita duken...


Nu har jag sett filmen Jackie.

"Ett brännande starkt och intimt porträtt av en av de viktigaste och mest tragiska ögonblicken i amerikansk historia, berättad ur Jackie Kennedys perspektiv. Jackie släpper in oss i sin värld dagarna som följde efter mordet på hennes make och USAs president John F. Kennedy. Känd för sin extraordinära dignitet och värdighet får vi ta del av ett psykologiskt porträtt av rikets första dam, den ikoniska Jacquelin Bouvier Kennedy, och hennes kamp att bevara arvet efter sin make och deras gemensamma värld."


Natalie Portmans makalöst uttrycksfulla, lågmälda och välpolerade porträtt av Jackie med sin märkliga släpande dialekt är lysande. 
Jag ger henne en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll. Av mig får filmen betyg 4.





Film piggar upp denna tid på året och nu går det så mycket bra film på bio.

Kram till alla... Anna
(bilder lånade från nätet)

8 kommentarer:

anettan sa...

Film piggar verkligen upp. Kram Anette

Channal sa...

Hur var Mr Gray ;-)

KRAM!!

Mamma C sa...

Film är toppen.
Kram mamma c

Channal sa...

Absolut! KRAM!!

Unknown sa...

Vill mycket gärna se den. Men just nu går det så mycket bra film på bio så jag vet inte hur jag ska hinna se allt. En del får jag spara till de finns att se hemma.
Kram
Maria

Annika sa...

Jag med! Vill att hon ska vinna Oscar för den. Tycker hon är SÅ otroligt värd den vinsten.
Hon spelar Jackie SÅ bra!
Fick in hennes dialekt och andlösa, släpiga sätt att tala på prick.
Fantastiskt porträtt!
Vi håller tummarna nästa söndag!!
Kram!

Channal sa...

Du får springa på både tidiga och sena föreställningen ;-)

KRAM!!

Channal sa...

Hon är verkligen värd en Oscar! Emma Stone tog hem den på Bafta. Men jag tycker Natalie Portman är ett strå vassare. Kul att en svensk blev Bafta-vinnare för bästa foto i La la land.

KRAM!!