onsdag 1 februari 2017

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

Jag är väldigt förtjust i mysiga stickade tröjor och gärna med hög krage. 
En stickad tröja går att styla på många olika sätt och är ett bra basplagg i vintergarderoben.

  • Puderrosa mjuk polojumper oversize i bomull & alpacka - Tiger of Sweden
  • Svarta snygga byxor - Coster Copenhagen
  • Svarta stövletter i skinn - Ecco

Stickade tröjor som man drar över huvudet är toppen för ruggiga dagar.
 Matchar med nagellacket Chanel Le Vernis i en varm rosabeige färg, 569 Emprise.


Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

16 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Jättesnyggt! Och sådan fin rosafärg. Jag är super allergisk mot bland annat katt och en gång när jag köpte en tröja med alpaca blev jag snuvig och började nysa hysteriskt och det kliade i ögonen...så synd då jag hittat mycket snyggt från bl.a. InWear i alpaca blandning.

När jag har skaffat en helbildsspegel ska jag också lägga ut lite lärar outfits :-)

Ha en fin kväll!

Kram, Anneli

anettan sa...

Fin fina du. Jag älskar puderrosa. Kram Anette

Channal sa...

Fy så trist att du är allergisk mot alpacka. Det har jag aldrig hört förut att vara allergisk mot en tröja. Min dotter tål inte fågelfjädrar. Så duntäcken och strutsboa finns inte hemma hos oss.

JA!! Det skulle vara jättekul att se dina läraroutfits.

KRAM!!

Channal sa...

Jag är svag för rosa... Tack! KRAM!!

Mamma C sa...

Så fin outfit, och denna milda rosa gillar jag med.
Kram mamma C

Channal sa...

Tack! Denna rosa dova färg är jättefin.

KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Ja den färgen är även min favorit. Du är ju verkligen snyggaste lärarinnan....
Kram Helena

Browneyedgirl sa...

Vilken härlig färg och snygg tröja :) Ser gosig ut med. Hoppas du får en fin dag.

Annika sa...

Älskar också sådana tröjor och vilken fin färg det var på den. Ha en fin dag. Kram Annika

Annika sa...

Håller med!
Superbra plagg. Snyggt till både byxor och kjol. Dessutom varmt och gott.
Gillar verkligen färgen!!
Kram!

Channal sa...

Haha tack söta du =)

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Önskar dig detsamma!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Fin kväll till dig!

KRAM!!

Channal sa...

Eller hur! Polotröjan är en favorit!

KRAM!!

✫ Fru Eriksson sa...

Så fiiiin du e´ ....
Ha det så gott/Kram

Channal sa...

Tack o KRAM!!