söndag 19 mars 2017

Sköna söndag!

Hej kära vänner! Vilket underbart väder vi har idag. Sol, blå himmel och fågelkvitter.


Lilla Inez och hennes pappa har varit här och ätit söndagslunch tillsammans med oss.
Hur rar och söt är inte denna lilla tös som snart blir ett år! Hon har blivit så stor.



Inez tyckte att rosmarinstekt kyckling till potatismos med västerbottenost var gott. 
Mysigt sällskap fick vi också. Här bjuder jag på det enkla receptet.

Rosmarinstekt kyckling med Västerbottensmos

  • Schalottenlök i klyftor och körsbärstomater i ugn. Blanda ner tomater och lök med lite olivolja, socker, salt och nymald svartpeppar. Rosta högt upp i ugnen 15-20 min, eller tills tomaterna fått fin färg. 
  • Skär kycklingfilé i mindre bitar och krydda med torkad rosmarin, salt och lite nymald svartpeppar. Hetta upp olivolja i en stekpanna och fräs kycklingen 3-5 min, eller tills den är genomstekt. 
  • Gör vanligt potatismos med smör och mjölk. Tillsätt 1/2 dl riven Västerbottensost och smaka av med lite salt och vitpeppar. 
  • Strö persilja över kycklingen och servera med västerbottensmos och rostade tomater.

Till efterrätt blev det tittutlek, kaffe och kanelbulle.

Hoppas att solen även lyser på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

11 kommentarer:

Razzy sa...

Här har solen också varit framme hela dagen. En riktig sötnos på bilderna. Kram Eva

Channal sa...

En underbar söndag har det varit! KRAM

Mamma C sa...

Förstår att hon tyckte om maten, för det såg riktigt smarrigt ut.
Kram Mamma C

Channal sa...

Mm det var gott :-)

KRAM

Anne-Marie sa...

Ser att du trivs på din nya arbetsplats.
Jag har också haft det litet glest med inlägg pga förkylningen och sedan “dramat" kring mitt jobb. Skrev ett inlägg igår.
Som vanligt mycket god mat hos dig. :)
Och så härligt att din mamma finns i ditt liv.
Kramar!

Sallys hus sa...

Men tittut vilken liten sötis ♥ Så så mysigt att få en sån liten en på söndagsmiddag...
Ser supersmarrigt ut!
kram Katarina

Annika sa...

SÅ himla GULLIG liten Inez!!
OCH vilken god, god mat du visar oss igen. Det receptet ska jag laga, mums. Har lagat många av dian rätter, och alla har varit sååå goda. Tack för dem!
Får ta parmesanost istället för Västerbottens, för den osten har vi inte här :-(
Kramar!

Channal sa...

Eller hur, sådana lunchgäster är alltid mysigt!

KRAM

Channal sa...

Nya jobbet känns jättebra! Hoppas allt ordnar upp sig för dig. Tack, jag är så glad som har min mamma.

KRAM

Channal sa...

Tack! Går säkert lika bra med parmesan... bara att smaka av!

KRAM

sanpiseth40 sa...

nice article great post comment information thanks for sharing.
หนังเพลง