lördag 17 mars 2018

Kära vänner! Idag är det ingen vanlig dag!

Bild fotad av min far 1945, mamma 20 år

För min fina mamma fyller 93 år! Puss o Grattis, älskar dig


Idag bjöd alla vi barn med familjer, mamma/mormor/farmor/svärmor och gammelmormor på trerätterslunch. 
Vi fick en god och trevlig födelsedagslunch tillsammans på vackra Söderköpings brunn.



Vill presentera söta lilla Elsa 1 1/2 månad. Syssling till Frank och barnbarnsbarn till mamma. 
Men vet ni vad? För en vecka sedan kom det en till liten tös, som ännu inte har fått något namn. 
Hon är för liten för kalas. Så nu har mamma tre barnbarnsbarn. LYCKA


Vi startade med en jättegod förrättsbuffé... grönsakspaj, kallrökt laxros med pepparrotscréme, 
gravad lax, hovmästarsås, matjessilltårta, inlagd sill, räkägg , bröd, vispat smör samt två sorters ost... mmm.



Söderköpings brunn har en stor ljus matsalong... så fint. 
Vi är många... nästan alla var med... men vi saknade sex stycken.



Varmrätten... stekt rödtunga med hummersås serverad med spets- och savojkål samt Pommes Duchesse.
Fisken var perfekt och såsen var så god. Den skulle jag ha kunnat äta som en soppa.


Mina två favoritkillar... Frank, mormors hjärta och min man


Desserten var len och god... vaniljbavaroise med varm bärkompott samt mandelkaka.




Ja, vi fick en trevlig lunch tillsammans som mamma uppskattade. 
Och solen sken... och himlen var blå... och termometern stod på -8.

Nu tycker jag att Kung Bore kan packa ihop och ge sig av! 
Vi har -14 om nätterna. Solen värmer på dagarna med det är minusgrader. 
GUMMAN TÖ!! KOM HIT!!

Må solen skina på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Underbart med stort släktkalas!

Ha en fin söndag nu!

Kram Jenny

Channal sa...

Ja, det mysigt när vi alla träffas!
Detsamma till dig, ha en fin söndag!

KRAM

Mamma C sa...

Så fin dag för din mamma och att ni nästan alla kunde vara på plats. Det är fint där på Söderköpings brunn. Här har vi det mulet och blåsigt nu. Men vi har inga minusgrader som i Sverige som tur är. Ha en fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Visst är det fint i Söderköping! Njut av det milda klimatet ni har nere i Spanien.
Haha, jag är glad att solen skiner här i alla fall!

KRAM

Home2tiny sa...

Din fina fina mamma, som jag har haft förmånen och få träffa. Förstår precis vem hennes vackra dotter brås på. Stor grattiskram från oss till mamma. Tina

Channal sa...

Tack rara fina du!! KRAM