tisdag 13 juni 2017

Krämoman!

Även om jag är nöjd med det jag har så suktar jag nästan alltid efter något som kan ge mig lite mer.


Ni som känner mig vet att jag är väldigt kräsen när det gäller skönhetsprodukter.
Chanel är min absoluta favorit men Chanel finns inte längre att köpa där jag bor.
Nu är jag ute i kosmetikadjungeln och testar och upptäcker små pärlor som jag vill dela med dig.



Maria Åkerberg är ett av Sveriges mest omtyckta ekologiska produktkoncept.  
Det är hudvårdsmärket där man endast använder ekologiskt odlade vegetabiliska oljor. 
Alla produkter tillverkas i Sverige men råvarorna kan vara hämtade från hela världen.
Produktkonceptet baseras på Aromaterapi och Fytoterapi: växternas inneboende kraft. 
Alla färger och dofter i produkterna kommer från eteriska oljor och växtextrakt. 


Själva flaskorna tillverkas av återvinningsbar plast. 
Superbra! Bara att lämna flaskorna till återvinning när de är slut. 


Maria Åkerberg Hand Cream Beautiful 
Kan inte vara utan denna handkräm. Blev kär direkt! Den håller mina händer unga. 
Sen är det ett plus för den ljuvlig doften av citrus och kardemumma. MUMS!


Maria Åkerberg Myrra Nail & Cuticle Oil
Den stärker mina naglar och nagelband och verkar inflammationshämmande.
Jag säger till mannen på kvällen: "Nu ska jag mata mina naglar". 
Hahaha han bara skrattar och blänger på mig. 
Men den kallpressade Citronoljan motverkar sköra naglar och nagelband. 
Kallpressad Jojobaolja binder fukt till huden och reparerar dess skyddsbarriär.
Det hjälper faktiskt! Har aldrig haft så fina och starka naglar som nu. Så det så!


Maria Åkerberg After Sun Lotion 
Det är en underbar svalkande lotion som lindrar hud som hettar och ömmar, samtidigt som den återfuktar och mjukgör. 
Den har en ren och frisk doft som för tankarna till Medelhavet. Lotionen absorberas snabbt av huden.
Aloe Vera, citrongräs och havtorn samverkar för att bevara hudens solbruna ton längre.


För ännu mer lyster applicerar jag Clarins After Sun Shimmering Oil ovanpå M.Å. After sun Lotion
Den ger huden fin glow. Älskar glow! Speciellt på benen och axlarna.
Visste du att Clarins är en pionjär inom naturlig hudvård? 
Redan från första början - 1954 - använde Clarins växtbaserade ingredienser.
 Deras filosofi är baserad på aromaterapi och phytoterapi precis som Maria Åkerbergs produkter. 
Clarins bästsäljare är deras ansikts- och kroppsoljor som är 100% rena växtextrakt. 
Clarins är ett märke som jag alltid återkommer till.



Maria Åkerberg Shea Oil - 100% ekologisk sheasmörolja. En favorit i Annas badrumsskåp.
Oljan har fantastiska mjukgörande egenskaper och kan användas på nästan allt! 
Torra kroppsdelar som armbågar och hälar.
Oljan är bra för behandling av torrt hår och känslig hårbotten.
Super till alla typer av hudbristningar eller som massageolja och den lindrar muskelvärk.
Huden blir underbart mjuk... ett måste till alla torrisar som jag.



Du skämmer väl bort dig med lite sköna krämer precis som jag.
Det ÄR VI värd min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag är dålig på det där med vad som är bäst att ha. Kör med Nivea lotion just nu för kroppen.
Kram Mamma C

Channal sa...

Nivea är en klassiker och den levererar! I Nerja har jag fyndat mycket i en liten fin parfymaffär. Finns säkert en sådan liten parfymaffär där du bor :-)

KRAM

anettan sa...

Ja jag är bra på att skämma bort mig själv haha. Har dock aldrig testat Maria Åkerbergs produkter. Kram Anette

Channal sa...

Det är bra Anette att du skämmer bort dig! M.Å. är/var nytt för mig också innan jag upptäckte det. Kroppsvården är jättebra. Så nöjd! Har inte testat ansikte o makeup.

KRAM

Annika sa...

Så spännande det låter med den där Clarion som ger lite glans. Blir nyfiken.
Du är otroligt på detta med smink och hudvård.
Dig kan man fråga om man undrar över ngt. Trist, trist att Chanel inte längre säljs hemmavid. Lite underligt också ...
Du får köpa på dig när du är ute och reser.
Jag kör min Smashbox när jag sminkar mig, och L'oreal för huden.
Men du får mig att bli inspirerad.

Kramar!

Channal sa...

Tack! Lyster på solbrända ben är så snyggt! Denna är super och inte hutlöst dyr. Kropp brukar jag testa runt lite. Nu miljövänligt :-) till ansikte och makeup är det Chanel. Har funderat på att byta ut hudvården till ansiktet.

KRAM