onsdag 28 juni 2017

Lyxigt hemmaSpa...

Årets grekiska ö blir Zakynthos.
 Nästa vecka ligger mannen och jag där nere på stranden... längtar.


Så jag förbereder kroppen för soliga dagar.
Ta sig tid till en härlig skrubb och en lyxig bodylotion... Älskar't



Jag har snöat in mig på naturproduker som Maria Åkerberg, Daviness (för håret), Sensai och Kerstin Florian.
Jag gillar hela deras tänk och koncept. Känns bra och vettigt för mig och vår jord.


Kerstin Florian är ett lyxigt hudvårdsmärke med fokus på resultat. 
Livsstilsfilosofin “Yttre skönhet och inre hälsa” ger inspiration och känsla av välmående.
Och visst är det så! Mår jag dåligt inombords då syns det på hela mig.


Kerstin Florian är svenskfödd och har en gedigen bakgrund i välbefinnandets konst. 
Redan vid 12 års ålder visste Kerstin att hon på något sätt skulle länka samman...
 kropp och själ med skönheten från naturen och att hon skulle dela med sig av denna filosofi till andra.

 


Chamomile Shower innehåller aloe vera, ringblomma och kamomill som hjälper huden att bevara sin fuktbalans. 
Jag kombinerar duschtvålen med Kerstin Florians kroppspeeling för bästa resultat. 
Peelingkrämen är som silverfärgad grädde... helt underbar, Chamomile Body Scrub.


Sen älskar jag allra allra mest Kerstin Florians Bath Mineral Wellness Soak.


Burken innehåller över 60 naturliga mineraler och spårämnen som ger kroppen näring. 
De hjälper till att avgifta kroppen, lindra värkande muskler och leder. 
Gynnsam mot eksem och för matsmältningen samt lindrar förkylnings- och influensasymptom.



Låter det inte fantastiskt... jag tror på det och jag känner ett välbefinnande när jag badar i saltvattnet.


 Jag häller i ca 3 matskedar salt i varmt vatten när badet hälls upp. 
Låter det sen dra i 10-20 minuter innan jag plumsar i badkaret.
Efter tvätt, peeling och bad är det dags att smörja in sig i kroppsduo för en fastare hud och silhuett. 

Kroppskrämen återställer hudens lyster och ökar spänsten med hjälp av botaniska extrakt och fruktsyror. 
Serumet innehåller växtbaserade extrakt som ger spänst och aktiverar lipolysfunktionen för att reducera fettvävnad. 


Middleaged teacher´s Wardrobe Diary...

  • Kimono i vackert mönster i tunn bomull Cuddle up Bathrobe, Grey - Odd Molly
  • Gräddigt nattlinnet i den mest underbar kvalitén Cheery Dress, Light chalk - Odd Molly
  • Correcting Multi-Vitamin Firming Crème och Intensive Slimming Serum för kroppen. - Kerstin Florian
  • Årets bikini är jadegrön - Ralph Laurent

Åhh... Beachen här kommer jag!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna!
Du kommer att matcha vattnet med din fina aqua-jadegröna bikini. Zakyntos! Underbart. Hur tar man sig ned till den stranden egentligen? Måste man klättra i trappor eller går det en väg dit? Ja, det är så viktigt att förbereda huden om man vill ha den perfekta solbrännan. Jag brukar skrubba och göra peeling och sedan är det återfuktning som gäller i stora mängder. Snyggt nattlinne och kimono från Odd Molly :-)

Kram och ha en underbar dag!

Anneli

Unknown sa...

Fina tips, tack. Du kommer att vara helt underbart vacker på stranden. Smälta in i den grekiskt romantiska miljön.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! Haha ja, bikinin blir perfekt till havet och mina solbrillor!

Tror man bara kan ta sig dit med båt. Stranden heter Smuggler's Cove.

KRAM

Channal sa...

Haha söt du är Maria! Tack!

KRAM

Mamma C sa...

Låter hur bra och skönt som helst.
Kram mamma c

Sallys hus sa...

Hallå där du supersnygga midleageteatcher...;)
jag dog i hop lite nu...vill också åka dit...ååå så underbart. Jag ser fram emot att få se dina
magiska bilder därifrån sen. Vilket härligt inlägg i dag... man får liksom lust att släcka ner datorn och åka hem från jobbet omedelbart och kasta sig i ett bad med salt och scrubber och krämer...ååå va härligt... jag har blivit sämre på att ta hand om mig själv..måste göra ett ryck...
TACK för den inspirationen...
Ha en underbar dag!
Kram Katarina

anettan sa...

Förstår att ni längtar, det ser jätte härligt ut. Kram Anette

Channal sa...

Sannerligen =)

KRAM

Channal sa...

Tack! Längtar till att få fotografera den stranden. Både uppifrån och nerifrån =)
Glöm inte bort att ta hand om dig Katharina!

KRAM

Channal sa...

Verkligen! Snart så!

KRAM

Ninnie sa...

Å, Grekland....så härligt! Ibland får jag sån längtan till det landet...Sist vi var där var för tre år sen, då på Kefalonia som är min favorit, tillsammans med Lefkas...! Zakynthos har jag aldrig besökt, men antar att den påminner om både Kafalonia o Lefkas eftersom de ligger nära varandra. Ser härligt ut!

Channal sa...

Visst är det underbart! En vecka av 52 i Grekland är ett måste för mannen och mig! Lefkas har vi varit, så fint! Korfu älskar jag! Nu Zakynthos den sydligaste ön av de Joniska öarna.

KRAM!